Stanowiska Samodzielne oraz Firmy Zewnętrzne
Julia Blok
Pracownik ds. obsługi biura
Rady Gminy i wyborów
- Pokój nr 3 (CIT)
- Nr wew. 233
- rada@choczewo.com.pl
- obsługa Rady Gminy (m.in. informowanie o terminach posiedzeń Rady Gminy lub Komisji
Stałych RG, przekazywanie materiałów na posiedzenia oraz korespondencji kierowanej do
członków Rady Gminy) - rejestr Uchwał Rady Gminy
- skargi i wnioski dotyczące działalności Wójta Gminy
- skargi, wnioski i petycje adresowane do Rady Gminy Choczewo
- prowadzenie procedur związanych z organizowaniem wyborów
- pozyskiwanie środków zewnętrznych oraz prowadzenie wszelkich związanych z tym
procedur do momentu rozliczenia wykorzystanych środków - realizowanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi
organizacjami pożytku publicznego - oświadczenia majątkowe
- zapewnianie dostępności cyfrowej
- Rejestr Instytucji Kultury Gminy Choczewo
- Obsługa Gminnej Rady Seniorów
- Prowadzenie ewidencji zebrań wiejskich sołectw
- Monitorowanie dostępności Sali CIT ( konferencyjno-wystawowej) oraz udostępnianie jej
zainteresowanym podmiotom - Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej
- Prowadzenie strony internetowej Gminy Choczewo
1. Kiedy odbywają się posiedzenia Rady Gminy?
Sesje Rady Gminy zwoływane są z inicjatywy Wójta lub Przewodniczącego Rady Gminy. W
zwyczaju tutejszego Urzędu informacje o posiedzeniach Rady Gminy zamieszczane są z
siedmiodniowym wyprzedzeniem w Biuletynie Informacji Publicznej http://vip92.lo.pl/ ; na
stornie internetowej Gminy Choczewo oraz na profilu społecznościowym Facebook Gminy
Choczewo. Natomiast zawiadomienia o posiedzeniach Komisji Stałych Rady Gminy
publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej z minimum trzydniowym
wyprzedzeniem.
2. W jaki sposób mogę dokonać rezerwacji Sali CIT?
Udostępnianie Sali CIT jest nieodpłatne i możliwe po wcześniejszym ustaleniu terminu z
pracownikiem Urzędu osobiście, pod numerem tel. 58 572 39 13 wew. 233 lub mailowo pod
adresem rada@choczewo.com.pl .
3. Czy mogę umieścić coś na stronie internetowej Gminy Choczewo?
Publikacja informacji na stronie internetowej Gminy Choczewo jest możliwa. Aby tego
dokonać należy przesłać treści podlegające potencjalnej publikacji na adres mailowy
rada@choczewo.com.pl . Jeśli treści te zostaną pozytywnie zweryfikowane pracownik
Urzędu opublikuje je w stosownym miejscu.
4. W jaki sposób możemy skorzystać z programu współpracy z organizacjami
pozarządowymi lub organizacjami pożytku publicznego?
Programy wsparcia w Urzędzie Gminy Choczewo realizowane są w systemie rocznym.
Oznacza to, że co roku do 30 listopada ustala się program współpracy na kolejny rok
budżetowy. Na początku kolejnego roku ( styczeń/luty) publikowane jest ogłoszenie o
otwartym konkursie ofert, w którym znajdują się szczegółowe informacje dotyczące składania
Ofert/wniosków. Następnie oferty są komisyjnie oceniane. Po uzyskaniu pozytywnej opinii
zawierane są umowy na realizację zadania publicznego. Po zakończeniu realizacji zadania
publicznego i w wyznaczonym w umowie terminie należy złożyć sprawozdanie z realizacji
przedmiotu umowy.
Anita Bieleninik-Oyeye
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
- Pokój nr 1b (parter)
- Nr wew. 208
- usc@choczewo.com.pl
- Odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu)
- Rejestracja urodzeń
- Rejestracja zgonów
- Rejestracja małżeństw
- Sprostowanie aktu stanu cywilnego
- Transkrypcja zagranicznego dokumentu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego
- Uznanie zagranicznego wyroku rozwodowego i wpisanie w akcie małżeństwa wzmianki
dodatkowej o rozwodzie - Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
- Zaświadczenie do zawarcia małżeństwa za granicą
- Zaświadczenie o stanie cywilnym
- Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa dla osób
zamierzających zawrzeć małżeństwo wyznaniowe - Zawarcie małżeństwa przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego
- Zmiana imienia lub nazwiska w trybie administracyjnym
- Powrót do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa po rozwodzie
- Oświadczenie o uznaniu ojcostwa
- Nadanie medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie
- Przyjmowanie wniosków, wydawanie i wymiana dowodów osobistych
- Archiwizacja dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
- Wprowadzanie i przetwarzanie danych w Rejestrze Dowodów Osobistych
- Wydawanie zaświadczeń zawierających dane przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych
- Udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
- Przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego
- Unieważnianie dowodów osobistych
- Zatwierdzanie numerów PIN w dowodach osobistych posiadających warstwę elektroniczną
- Prowadzenie ewidencji ludności, rejestracja miejsca pobytu obywateli polskich i
cudzoziemców - Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy
- Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji administracyjnych w
sprawach meldunkowych - Wydawanie zaświadczeń ze zbiorów meldunkowych
- Udostępnianie danych osobowych na zasadach określonych przepisami prawa
- Nadawanie numerów PESEL na wniosek w związku z konfliktem na Ukrainie oraz na podstawie
odrębnych przepisów - Wydawanie zaświadczeń o posiadanym numerze PESEL
- Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru PESEL
- Sporządzanie informacji statystycznych o liczbie mieszkańców gminy lub poszczególnych
miejscowości gminy na wniosek referatów/jednostek podległych urzędu bądź
podmiotów/instytucji zewnętrznych - Sporządzanie wykazu dzieci na potrzeby realizacji obowiązku szkolnego
- Przekazywanie danych do rejestru danych kontaktowych
- Prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisu wyborców na potrzeby wyborów i
referendów - Wydawanie decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców
- Dopisanie do spisu wyborców na wniosek wyborcy
- Głosowanie przez pełnomocnika, sporządzanie pełnomocnictw wyborczych
- Wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania
- Przekazywanie danych z wniosku CEIDG-1 do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej - Wydawanie zaświadczeń z archiwalnych zasobów gminnej ewidencji działalności gospodarczej.
1. Czy jest możliwość zorganizowania ślubu cywilnego poza siedzibą urzędu np. na plaży lub w
lokalu, w którym odbywać się będzie uroczystość weselna ?
Tak, istnieje taka możliwość po wcześniejszym ustaleniu terminu z Kierownikiem Urzędu Stanu
Cywilnego oraz po złożeniu opłaty skarbowej. Wybrane miejsce musi spełniać wymogi powagi
sytuacji oraz zapewniać bezpieczeństwo uczestnikom uroczystości. Trzeba też mieć na uwadze
właściwość terytorialną urzędu.
2. Jaka jest wysokość opłaty skarbowej za udzielenie ślubu cywilnego ?
Jeżeli ślub odbywa się w siedzibie urzędu opłata wynosi 84 złote, natomiast jeżeli ślub
odbywa się poza urzędem opłata wynosi 1084 złote. Wysokość opłat jest taka sama na
terenie całego kraju.
3. Jak długo czeka się na odbiór dowodu osobistego ?
Czas oczekiwania na dowód osobisty wynosi do 30 dni. W wyjątkowych przypadkach czas ten
może ulec nieznacznemu wydłużeniu.
4. Czy wniosek o wydanie dowodu osobistego trzeba złożyć w urzędzie osobiście ?
Tak, wymagane jest osobiste złożenie wniosku przez osobę pełnoletnią. Dzieci po ukończeniu
piątego roku życia, dla których wyrabiany jest dowód osobisty – także muszą być obecne przy
składaniu wniosku. Wniosek o dowód dla osoby niepełnoletniej składa jeden z rodziców lub opiekun prawny. Dzieciom od ukończenia 12-tu lat oraz osobom dorosłym
dwukrotnie pobiera się odciski palców – przy składaniu wniosku oraz przy odbiorze dowodu.
Wniosek o dowód osobisty można złożyć w DOWOLNYM urzędzie miasta/gminy na terenie
kraju, niezależnie od zameldowania. Dowód odbiera się, gdzie wcześniej złożony był wniosek.
Wniosek o dowód dla dziecka do 12 roku życia rodzic może złożyć za pomocą platformy ePUAP.
We wszystkich przypadkach dokument wydawany jest BEZPŁATNIE.
5. Jak długo ważny jest dowód osobisty ?
Dowody osobiste wydawane są na okres 10 lat w przypadku osób dorosłych i dzieci powyżej
12 roku życia. 5-letni termin ważności dowodu będzie obowiązywał tylko w przypadku
dzieci, które nie ukończyły jeszcze 12 lat. Dokument z bezterminową datą ważności nie jest już
wydawany. Należy pamiętać, że nie ma konieczności wymiany dokumentu, jeśli został
zmieniony adres zameldowania. Wymiana dowodu jest konieczna po zmianie nazwiska np. po
ślubie.
6. Czy mogę otrzymać odpis aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu w dowolnym urzędzie
stanu cywilnego ?
Tak, odpis aktu stanu cywilnego można otrzymać w dowolnym urzędzie stanu cywilnego.
Jeżeli urodzenie lub zgon miały miejsce na terenie Gminy Choczewo lub małżeństwo zawarte
zostało na terenie Gminy Choczewo – to odpis w tutejszym urzędzie wydawany jest w ciągu
tygodnia, zazwyczaj niezwłocznie. Jeżeli rejestracja urodzenia, małżeństwa lub zgonu miała
miejsce po 1 marca 2015 r. lub akt znajduje się w bazie Systemu Rejestrów Państwowych,
wydanie odpisu aktu następuje niezwłocznie. Jeżeli urodzenie bądź zgon miały miejsce w
innej gminie przed 1 marca 2015 r. lub małżeństwo zostało zawarte na terenie innej gminy przed
1 marca 2015 r. to czas oczekiwania na odpis aktu wynosi do 10 dni. Można uzyskać odpis
skrócony, zupełny lub wielojęzyczny.
Więcej informacji oraz formularze/wnioski z zakresu rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności,
rejestru wyborców oraz dowodów osobistych są dostępne pod linkiem:
https://obywatel.gov.pl/
Więcej informacji oraz formularze/wnioski na temat ewidencji działalności gospodarczej są dostępne
pod linkiem:
https://biznes.gov.pl
Magdalena Bonk
Pracownik ds. obronności
i ochrony przeciwpożarowej
- Pokój nr 1a (parter)
- Nr wew. 212
- zk@choczewo.com.pl
- opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania cywilnego i spraw
obronnych - organizowanie, prowadzenie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń z obrony cywilnej
- prowadzenie dokumentacji Stałego Dyżuru
- wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń
osobistych i rzeczowych na rzecz obrony - prowadzenie spraw z zakresu kwalifikacji wojskowej
- prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego w tym opracowywanie
i aktualizowanie Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego, obsługę funkcjonowania
gminnego zespołu zarządzania kryzysowego oraz współdziałanie ze służbami gminnymi
i podmiotami ratowniczymi z terenu gminy, mających na celu zapobieganie miejscowym
zagrożeniom - prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej w tym prowadzenie dokumentacji
jednostek ochotniczych straży pożarnych z terenu gminy - opracowywanie corocznego Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz
zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy - koordynacja spraw związanych z bezdomnymi zwierzętami w tym wystawianie skierowań
na zabiegi sterylizacji, kastracji bezdomnych zwierząt, odławianie bezdomnych zwierząt - weryfikacja wniosków w sprawie zakupu preferencyjnego węgla oraz wydawanie
zaświadczeń uprawniających do jego odbioru - weryfikacja wniosków o świadczenie pieniężne za zapewnienie zakwaterowania
i wyżywienia obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP, w związku
z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy
1. Czy można otrzymać dofinansowanie na zabieg sterylizacji/kastracji bezdomnych kotów?
Zgodnie z Programem opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania
bezdomności zwierząt na terenie Gminy Choczewo opieka nad wolno żyjącymi kotami jest
realizowana poprzez finansowanie zabiegów kastracji i sterylizacji kotów wolno żyjących.
W tym celu należy złożyć w Urzędzie Gminy Choczewo wniosek o uzyskanie skierowania na w/w
zabieg. Po weryfikacji przyznanych na ten cel środków finansowych wnioskodawca zostanie
poinformowany o decyzji.
2. Kto może ubiegać się o zakup węgla w cenie preferencyjnej?
Prawo do zakupu węgla w cenie preferencyjnej za tonę mają mieszkańcy Gminy
Choczewo z tych gospodarstw domowych, które spełniają warunki uprawniające do
dodatku węglowego.
3. W jaki sposób można złożyć wniosek o zakup węgla w cenie preferencyjnej?
W tym celu należy złożyć wniosek w Urzędzie Gminy Choczewo, który jest dostępny na
stronie internetowej pod adresem https://www.choczewo.com.pl/sprzedaz-wegla-w-cenie- preferencyjnej/
Więcej informacji oraz formularze/wnioski z zakresu rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności,
rejestru wyborców oraz dowodów osobistych są dostępne pod linkiem:
https://obywatel.gov.pl/
Więcej informacji oraz formularze/wnioski na temat ewidencji działalności gospodarczej są dostępne
pod linkiem:
https://biznes.gov.pl
Podmioty świadczące usługi na rzecz Urzędu Gminy
Jarosław Marcyniuk
Geodeta
- Pokój nr 1 (CIT)
- nr wew. 221
- geodezja@choczewo.com.pl
Patrycja Doppke
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
- Pokój nr 5 (parter)
- nr wew. 226
- iodo@choczewo.com.pl